Kokeiluhankkeita suunniteltaessa selkeitä
kehityskohteita ovat Hallikkaan mukaan teknologia- alustat (Pocket
PC, symbian, uudet selaimet ja niiden plug-innit) sekä niiden
vaatimat taustajärjestelmät ja monikanavaiset
julkaisuvälineet.
Teknologisen kehittämisen ja selvitystyön
kohteita ovat eri näyttöjen koot ja ergonomia,
näppäimistöt, tekstin ja puheen tunnistus sekä
muut erilaiset tietojen syöttötavat. Eri
ympäristöissä saatuja oppimistuloksia verrataan
sitten toisiinsa kenttäkokeiden avulla.
Oppimateriaalin tuottaminen edellyttää
kehittyneitä välineitä, jotka puolestaan vaativat
pitkällistä oppimista ja harjoittelua.
Käyttäjien koulutus ja eri tarkoituksiin sopivien
vaihtoehtojen etsiminen vaativat hyvin organisoituja kokeiluja,
joissa voidaan tarkastella verrokkiryhmien
tuloksia.